Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

måndag 15 januari 2018

Chokladbollar med klös i...

... eller hur man ska säga.
Men goda :).

Det är alltså inte traditionella chokladbollar, utan egentligen cakepops
av nån sort med philadelphia-ost i. Den ena sorten hade dessutom krossade pepparkakor i sig, tror jag. Men vi lämnade bort pinnarna i cakepopsen så de skulle vara lättare att förvara. Så de ser ut som chokladpraliner istället.

Hur det kommer sig att jag inte vet vad de innehåller?
Jag har inte bakat dem, utan familjens yngsta, och det tillverkas så många olika nya sorter här i huset så jag har svårt att hänga  med vilka produkter det finns tomatkross i och vilka som har smak av spiskummin och om de pudrats med florsocker eller om kolasmeten kokats hur länge.
Det som faller i smaken äter jag helt klart.
Sen kanske inte min mage är riktigt van med chiliflakes, sambal oelek eller garam masala, men smaka kan man :).

Men julen är slut, sägs det.
Och de här bollarna är snart slut också.
Köpt choklad finns än, men den står sig :).
Och så var det att plocka bort de allra juligaste dukarna och gardinen då.
För att inte tala om julgranen...

Men granen var nog så vacker. I år också. Med alla pynt jag inte behövde lägga dit.
Nu ska vi se om vi får bort glittret innan all barr ramlar...

Ha en bra början på veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar