Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

torsdag 16 november 2017

Mårrans isande andedräkt...

... eller kanske inte :).

Men lite intressant att hitta en fläck mitt i skogen som har rimfrost, men inget runtom.
Bilden är gammal, ett år eller två, men det torde ju ha varit höst i alla fall, och jag minns att det fanns ett par såna ställen i samma skogsdunge. Jag var i skogen en sväng och hann inte då "undersöka" saken desto mera, söka efter spår eller nåt...
Fast då visste man inte om vargar i alla fall...

Nu vet man.

Men Mårran var det nog inte.
Fast det är aktuellt med allt sånt där typiskt finländskt nu när det är Finland-100-år-tema överallt.
Så Mumin och Mårran är väl helt i tiden (varför förresten vet datorns ordkontroll att Mumin är ett namn men den sätter rött streck under Mårran?).

Det har kommit ett tunt lager snö som kanske hålls kvar ett par dagar, eventuellt fylls på med ny spårsnö. Intressant att kolla på gårdsplanen om det finns spår av större tassar än våra katters, som ju nog är av väldigt varierande storlek, eftersom vi har en som har minst sex tår på alla fyra.
Men vargtassen lär nog vara större...
Och den vill jag nog inte se på gården...

I gårmorse när jag gick ut till bilen i gryningen sneglade jag mot skogskanten och hade de senaste vargobservationerna i tankarna, och vad ser jag om inte tre gråa fyrbeningar där längst bort! Det var som sagt gryning än, så jag såg inte så tydligt. Och bilderna jag tog med telefonen antyder nog bara vad det var...
Men de fyrbentas hållning var så art-typisk så det gick inte att ta miste :), de var rådjur, eller vitsvanshjortar, troligen rådjur.
Så söta!!

Håll ögonen öppna, mitt i allt får ni se nåt ovanligt! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar