Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

söndag 17 september 2017

Nytt garn betyder kaisla betyder säv...

... betyder inhemskt garn från Novita :). (Och det här är inget betalt reklaminlägg ;) jag bara skriver annars).

Det var alltså det garnet som lyste dels med egna färger, dels med "halvaprisetbort"-lappar, men det fanns också en "50%" till på garnnystanen när jag såg efter noga.

Kaisla är ett bomullsgarn som inte är tvinnat som garn utan "tunn stickad tråd", så jag hoppas att det inte delar sig så lätt heller och ger fula spretande trådar här och där.
Som man förstår av ovanstående så är jag ingen hejare på att sticka... bättre har det inte blivit med åren, men roligt är det för det mesta!

Jo, 50 % på banderollen betyder att garnet är till 50 % av återvunnen bomull.
Det måste ju vara lite positivt i alla fall, ligger i tiden så att säga.

Nåja, när jag såg namnet på garnet, och just de färger jag köpte, så föreställde jag mig genast en reklambild som den jag totade ihop på paint. Det blir ju säv!

Sen förstår jag inte lika bra att det också fanns mörkrosa garn också... Var hittar man det på säven?
Men jo, om man riktigt granskar nära ett sävstrå, så kan det ju nog hända att i skarven på stråt, de består ju, tror jag, av olika "skarvade delar", och i skarven finns det nog andra färger än det gröna...

Hur som helst...
Vet inte vad det blir av det här, men... billigt billigt, och nytt nytt, och ...

På tal om vad det bidde till, så har jag ju ett antal gånger skrivit (och ritat) om ett projekt som började som loppisgarn+halvt tröjstycke, revs upp, stickades en gång, tvättades, revs delvis upp, omformades med "tappade maskor" (var en ypperlig chans att testa den metoden på just det här stycket som det inte gjorde nåt ifall det inte lyckades), och tänkte bli nåt...

Men i natt gjorde jag slag i saken.
Eftersom färgen inte egentligen alls var i min smak.
Och eftersom garnet var av den slitstarka sorten som inte blir luddigt fast man river upp det ett par gånger.
Så rev jag upp den "tappade-maskor"experimenterade halva tröjan och paketerade nystanen prydligt i en splitterny genomskinlig plastpåse.
Nån annan ska få riva sitt huvud i förtvivlan eller troligen hellre skrika ett glädjetjut över att nästan gratis ha funnit just det som så länge funnits på önskelistan.

Jag paketerade nystanen med kärlek. Önskar dem lycka till på resan. Och skickar med en stor dos skaparglädje och sprudlande stick/virkentusiasm i den lilla påsen.
Vad överraskade de ska bli när de öppnar den till synes rena nystanpåsen och all energi bubblar över dem! :)

Skämt åsido.
Suck va tråkigt. Suck va skönt. Nu fortsätter vi! :)
Ha det bra! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar