Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

fredag 15 september 2017

natten tar av sig täcket...

... hoppas jag få se i morgon bitti, för nu regnar det och verkar hålla på hela natten.
Men i morgon så... drar natten av sig regntäcket och morgonen vaknar så rosig och fager, som det sjungs i en gammal visa.

Man kan ju alltid hoppas.

I en annons läste jag att helgen blir regnig så det är lika bra att boka in nåt trevligt evenemang inomhus och inte oja sig över dåligt väder.
Det är ju sant.
En annan har kommit hem idag med en hel påse full med nytt garn till en hösttröja modell lättare, alltså inte ylle utan ett lättare material... Fåse om det blir nåt.
Garnnystanen fanns i en låda där i marketen och bara lyste med höstlängtan och "halva priset bort" -märken... Måste bara. Lite som belöning åt mig själv också för extra tålamod i en lite otrevlig situation.

Men jag hoppas nog på vackert höstväder i morgon lördag.
Ett par små räfs-tag hoppas jag på att göra.
Kanske ett skottkärrlass skräp, eller två.

Återstår att se vad det blir.
Ha en trevlig fredagskväll :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar