Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

onsdag 6 september 2017

Måla akvarell, olja eller akryl?

... hur som helst är det fråga om många olika gröna nyanser man borde få fram.

Blått är också ett tydligt inslag även om himlen inte ser blå ut.

Jag ser färgerna så mycket tydligare när det är höst.
Också sommartid när det har regnat riktigt ordentligt så allt är genomvått, och inte knastertorrt.
Men bäst är det på hösten.

Igår när jag körde hem från jobbet, jag kör ju genom rätt mycket och varierande skog, så fanns det förstås små lövträd längs dikeskanterna och på ett ställe hade ett lövträd, knappa två meter högt, fått en topp av klarröda löv. Jag skulle vilja påstå att det var en björk, men enligt färgerna så antar jag att det var en asp. Borde ta en noggrannare titt nästa gång jag kör där.
Men så vackert med den röda toppen mot allt det andra som fortfarande var grönt.
De andra små lövträden var helt gröna och som bakgrund var det gammal skog, mörkgrön, djupbrun, och härligt murrig.

Vackert.
Men måste hålla ögonen på vägen också...

Ha det gott! Och kör försiktigt! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar