Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

söndag 3 september 2017

höstsmörgås

... skulle det kanske kunna bli idag om inte alla svampar frusit bort i natt, men så kallt har det nog inte varit fastän nära noll nog...

Solen skiner, himlen är blå, säger visan. Och så är det. Varmt också. Så idag är det definitivt nätkepsen som gäller om jag kommer mig iväg till svampmarker.

Brukar ni ha svårt att stänga av datorn och lyfta er upp ur stolen (pallen, sitter jag på) för att äntligen göra det ni allra helst skulle? Eller näst helst? Ibland fastnar man alltför länge vid "ska bara kolla facebook först" och "måste kolla mailen ifall..." och "men tänk om min kompis har uppdaterat bloggen i går kväll, måste bara..." och så plötsligt hinner man inte det man helst ville, eller näst helst...

Hur som helst.
Var lagom stränga och lagom snälla mot er själva på den här punkten, överraska dig själv med att kunna bryta upp från skärmen om solen skiner och himlen är blå. För det kan vara skönare att vara ute då! :)

Ha det gott! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar