Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

onsdag 13 september 2017

Än slant det hit och en slant i den...

 

... den virkade börsen alltså.
Men jag har deformerat den på bilden så den inte ska kännas igen... :).
Maskerad börs. Eller maskeradbörs. Nej, bilbörsen. Inte så högt i kurs om man ser på innehållet. Bara några euro, knappt till en kaffe och gräddmunk på stans konditori.

Börsen ska samla på sig alla de där lösa slantarna som annars trillar ur fickorna när man sätter sig i bilen. Där i börsen i bilen ska de växa till sig så man kanske nån gång till och med får ett rågbröd och ett påläggspaket och eventuellt en påse med donitspersikor.

Ni har väl smakat donitspersikorna?
Nu vet jag inte om det är deras säsong mera.
För ett par veckor sedan fanns de i alla butiker. Persikor alltså. Men såg ut som donitsar. Ja, inte med hål i mitten, men kärnan i mitten så intryckt att det blev donitsform på dem.
Jättegoda när de är precis tillräckligt mogna. Är de för skarpa så är de nästan sura och jobbiga att äta. Men är de lagom mjuka så är det bara att bita av närmast kärnan (akta tänderna) och njuta av den friska smaken.

Nåja, börsen var det.
Jag hade stora förväntningar på den. Behövde den. Visste precis hur den skulle fungera.
Men så blev det inte som jag tänkt mig i alla fall. Men fullt funktionsduglig.

Jag måste söka fram annat loppisgarn och...

Okej, inte nu, det är dags för jobb emellan...
Ha en bra dag! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar