Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

söndag 20 augusti 2017

födelsedagskaffe med blåbärsboll...

... blev det för cirka två månader sen.
Ja, jag vet att man borde kanske skriva så länge det är aktuellt, men det har kommit så mycket sommar, hästigheter, jobb, semester, och frånvaro av rutiner, så det blev inte av att skriva då.

Det är alltså mitt födelsedagskaffe, sådant jag ville ha det.
En skinksmörgås. (Nu blev jag faktiskt riktigt fundersam, vad i hela världen har jag ätit för bröd den dagen? Känner inte alls igen det... Måste fundera...) Sen två bakverk som familjens yngsta åstadkommit. Muffinsen hade nån slags fling-smör-socker-strössel ovanpå, och jag tror den hade en mumsig fyllning också. Sen den lilla blåa bollen. En kokosboll, javisst, men inte med choklad i, utan blåbärssylt!! Lite annorlunda i smaken alltså. Men väldigt fräsch och rolig att äta, tyckte jag. Speciellt som bollarna inte var stora, riktigt bara som en lagom liten mums- jag menar munsbit.

Ett perfekt födelsedagskaffe. Matigt, lite nyttigt, och överraskande.

Så vad har den här storyn här att göra?
Ingenting.
Men googla på kokosbollar med blåbärssylt så kanske ni hittar receptet!
Värt att pröva!

Ha det gott, nu kör höstrutinerna igång igen! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar