Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

tisdag 4 juli 2017

Skulle vara dags för en nätkasse av fiskargarn...

... och då menar jag inte den på bilden, bilden är bara till för att ge lite färg... :).
Bildens nätkasse är av bastgarn (skört så in i vassen) som fått sällskap av tunt bomullsgarn (håller koll på att inte bastgarnet töjs så mycket att det går av) och är inte så rymlig som en nätkasse. Speciellt eftersom den här har ett foder i form av en reklamtygkasse, som jag tyckte passade bra eftersom jag då fick handtag till kassen automatiskt och bekväma dessutom! :)

Nej, det är fråga om en riktig nätkasse som jag aldrig testat göra förr.
Men jag fyndade ljusblått fiskargarn på ett lopptorg/missionsloppis och kom på att det blir perfekt för en nätkasse. För eftersom jag hittade så finurligt mönster här! så måste jag bara få testa det med ett riktigt bra garn. Om garnet dessutom är ljusblått så är det bara ett plus :).

Fåse om jag lyckas.
Kanske jag hör av mig med bild, eller så låtsas jag glömma bort det :).
Känns som om jag har lite semester nu när jag ett par dagar haft möjlighet att ta fram såna där "onödiga" projekt och annat smått...
Det inverkar förstås att jag varit rejält förkyld och helt enkelt inte orkat jobba med "riktigt" arbete så mycket.
Men det varar knappast länge...
Choklad brukar ju också ta slut rätt snabbt :)!

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar