Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

lördag 8 juli 2017

Minns ni fiskargarnet...

... för två inlägg sedan?
Jag lovordade dess färg och dess terapifunktion.

Jag har nog nästan fått äta upp mina ord, kan man säga.
Det blev otaliga timmar innan jag fick det till ett nystan.
Kan inte förstå, eftersom det såg rättså ordentligt, ordnat, ut på förra bilden.
Men det måste ha skett nåt som jag minns min mamma pratade om när jag var liten...

... hon sa, när hon satte upp en garnhärva åt mig på nystkronan (nystkryno), att det är otroligt viktigt att få rätt början på nystandet, och akta sig för att börja snurra nystanet runt nåt garn för då kan det hända att man får snurra det runt varje varv tills hela härvan är nystad.

Och det var nog nåt sånt som gick fel för mig.
Dels.
Sen är det en annan sak att nån säkert försökt hitta nån ända och på så sätt råddat till nåt.
Ni ser fågelboet där till höger om nystanen...

Men terapi, det var det säkert.
Och nu är det gjort :)!
Bara att sticka/virka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar