Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

lördag 1 juli 2017

Garn på sommaren...

... är det visst många som skriver om...
Alltså hur kan man kombinera stickning och virkning med sommarvärmen?

Fick alldeles just ett pling i mailen om ett sprillans nytt blogginlägg från billigt-garn.net. Och hon, Anna som bloggerskan heter, skrev just om det här med garn och värme.
Som vanligt skriver hon sådär finurligt, skojigt, så man sitter ofta och småfnissar eller har ett stort leende på läpparna...

Ett tips bl.a. var att om man nödvändigtvis ville fortsätta sticka på den varma och gosiga vinterpläden fast solens strålar fixar till närmare 30 plusgrader så är det bäst att ha nåt mellan sig och plädstickningen så man inte blir less på värmen. T.ex. kan man ha stickningen på ett bord framför sig så man inte behöver testa värmefunktioner nu när det inte behövs...

Et annat tips var att välja stick- och virkprojekt med garn som inte är så ulliga och gulliga som mohair och sånt. För lurvigt garn och svettiga händer (eller ännu värre en svettig famn) är ingen bra kombination.

Alla dehär tipsen är ju förstås så att det positiva med stickning och virkning inte ska grumlas i bottnen av obekväma omständigheter.

Men det som fick mig att plocka fram en gammal bild på (loppis)garn (på det uppochnervända tefatet) var hennes sommartävling där man naturligtvis kunde vinna garn. Hennes vinstgarn såg väldigt lika ut som mina nystan som jag hittade.
De hade ingen etikett på sig, så jag vet inte vad de är för kvalitet.
Men jag fick väldigt många bra tips på vad sorts mönster man kan använda just såna garn till :).

Själv har jag inte just nu haft tid/humör att ta fram stickor eller virknål. Det är så mycket ute i trädgården som pocka på min uppmärksamhet just nu :). Men det kommer ju regndagar också när man helst sitter inomhus med just nåt garnigt i händerna!

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar