Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

söndag 21 maj 2017

Garnutredningen IRL...

Hej, ni garnutredare och andra... :)

Minns ni den jättefina teckningen jag hade för några inlägg sedan? Den här:

 
... och oj, nu märker jag hur mycket tydligare skissen egentligen  är jämfört med fotot :).
 
Nåja, tänkte bara visa att jag inte ljuger :). Fotot är dåligt av följande orsak (och jag har sagt det förr, att det beror på att jag är lat eller obekväm med teknik, sladdar och sånt...): Jag fotade med telefonen, men orkade inte föra över till datorn, lät laptopen fota min telefon istället och så redigerade jag bilden så inte mina fingrar som håller i telefonen skulle synas så mycket... de är inte fina vårdade lackade visa-upp-på-bloggen-naglar.
 
Sak samma.
När man sysslar med sånt som garnutredning inomhus (skrev ju tidigare att jag helst gör sånt utomhus, repar upp gamla stickningar, förutsatt att det inte är storm, regn eller fyra katter runt mig som är på lekhumör) skulle det vara bra med en luftrenare kanske, som filtrerar bort det finfina dammet som man inte får bort med dammsugare... eller nåt. Och då kan man ju kolla på luftmiljöbutiken.se , som jag skrev om i förra inlägget, vad de har för modeller, eller nån annanstans på nätet... eller i en riktig butik.
 
Men det är ju så roligt det här med garn!
Stod just och plockade bort ett par vintertröjor ur skåpet (det är verkligt vårvärme ute nu!) och den ena funderade jag skarpt på att slänga, den har blivit väldigt noppig, den är köpt billigt, den är extremt elektrisk, och jag "hörde" billigt-garn.net:s röst "naturgarn är bra att återanvända" men det här var ju allt annat, 100% akryl och som sagt sprakande även på sommaren - rena åskvädret - hu!
 
Så jag motstod frestelsen att återanvända, men färgen var min mossgröna favorit, så jag ska se om jag hittar på nåt vettigt med den om nåt halvår eller så :). Den åker upp på vind tills höstvindarna börjar anas.
 
Minns nu helt plötsligt att jag har en sommartröjehalva nånstans som jag verkligen borde komma vidare med, inte för att den blir klar till sommaren, men det är kanske lite mer motiverat att sticka sånt på våren-sommaren än stickasockor, även om jag upptäckte stora hål på mina favoritstickasockor idag...
 
Önskar er en bra dag med åtminstone en fylld plupp med garn/tyg/pyssel idag :)! (mer om det senare...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar