Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

söndag 26 mars 2017

Videkissor i rimfrost...

... om man är i farten tillräckligt tidigt på morgonen...
 
Ja, i morse var det inte jag tog den här bilden, för det har varit plusgrader hela natten.
Men jag fotade de här videkissorna idag också.
Det var varmt i solen där på åkern.
Stormen hade inte börjat. Som nu gungar de största granarna mot skogen så man tror ekorrarna ska flyga...
 
Hackade bort lite is på grusgången framför huset. Det är lite falskt att gå där just nu, om man inte går bredvid, på gräsmattan/snökanten. Fick vårkänslor. Inte på grund av ishackandet. Men på grund av gruset... Det brukar ju vara mitt sätt att få "kontakt med jorden" på våren-sommaren-hösten så där då och då, nån minut åtminstone, samtidigt som man går förbi, plocka upp ett ogräs, eller fem, lyssna på fågelkvitter, andas in luften, låta tankarna vila...
 
Det är nog vår på kommande :.
 

2 kommentarer:

  1. Så är det nog. Cykelsäsongen är inledd. Det var tungt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen is på vägarna mer alltså? Här är det nog is kvar på sina ställen antar jag... Men det har hänt otroligt mycket idag, hela grusgången är isfri nu! :) Men nån cykel tar jag inte fram i första taget än... Det skulle nog vara tungt, jo...

      Radera