Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

onsdag 1 mars 2017

Servera mat i skål...

... tycks vara populärt.
Fast det heter nåt engelskt då, förstås, bowl eller nåt liknande.

Skål för maten! skulle jag säga, att jag har målat. På porslinskurs för flera år sedan.
Fast då hade jag inte tänkt mig att äta ur den.
Jag hade faktiskt tänkt använda den som ytterkruka till inneblommor.

Det fanns en tid för länge sen... då jag inte seglade på Karibien utan faktiskt tog hand om mina krukväxter och skaffade nya och tog skott och pysslade. Det var en viktig hobby då.

Så då kom jag på att måla tre fyra porslinskrukor av den här typen, med olika mönster, och de skulle pryda fönsterbrädan ifall krukväxten inte var tillräckligt fin... :).

Men det blev aldrig att jag använde de här skålarna som blomkrukor, de lämpade sig inte riktigt till det. Så de har varit godisskålar och chipsskålar och kexskålar och saltapinnarskålar och jag vet inte vad.

Men nu kom jag på att jag kan vara trendig och äta min mat ur en skål.
Och i grönsakssoppan som var lite för het ploppade jag ner några tomatklyftor att svalka soppan med.
Gott och fräscht och trendigt som bara den.

Nu babblar jag onödigt mycket, men jag tyckte det var lite kul att skålen kom till sån här användning!
Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar