Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

måndag 27 mars 2017

Miljöavtryck...

... pratas det om rätt mycket. Eller vilka spår vi lämnar efter oss... Det här är nog av den snällare sorten, antar jag.

Sånt som lämnar större avtryck är väl sånt som inte är av naturligt ursprung. Konstmaterial. Tyger och ... strumpbyxor modell tunnare...

Jag har ju berättat om det här förr:
Strumpbyxor som blivit söndriga har jag klippt sönder till "snoddar" och fäst ihop dem till ett "garn" som jag virkat/stickat/virkat början till en korg/väska av. Först virkade jag en rund botten (tanken var en kattkorg med tak), sen ville jag testa hur det kändes att sticka av "garnet" så jag började sticka kanterna. Sen tyckte jag ändå att det var lättare (för axlarna?) att virka så efter det som syns på bilden fortsatte jag med fastmaskor.

Vartefter ett par strumpbyxor blev utnötta, så klippte jag till dem och virkade in dem i "korgen" så var de borta ur skåpet :).

Nu tog jag tag i korgen igen, kanske det blir en väska :), har ju en viss förkärlek för väskor, kanske jag fixar ett vattentätt foder av t.ex. en gammal vaxduk, om jag inte hittar nåt lämpligare, återanvändning där då också...

Fantasin får flöda, jag får hålla i sax emellanåt, i virknål ibland, och tankarna får flyga iväg...

Kanske jag återkommer om det blir klart, eller så gör jag det i alla fall, för att trösta nån... som inte heller fick klart det som var tänkt att bli nåt fint och användbart. Terapin under arbetets gång ska  man inte förringa! :)

Ha det gott i vårvädret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar