Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

söndag 19 mars 2017

Cat on cold ice...

... inte "on hot tin roof" den här gången :).

Var ute på en kort morgonpromenad på skaren idag, efter att jag gett kaninen mat och bytt ut isen mot nytt vatten.
Den yngste kissen vi har (och också den tyngste :D!) följde med, men insisterade på att gå på isen i bäcken. Jag sa nog åt honom att vara försiktig, för det kan ju komma ett "strömt" ställe där skogsdiket kommer ut i bäcken och då kan han ju bli våt.

Kissen brydde sig inte om vad jag sa, men när han kom till nämnda ställe såg jag att han plötsligt tassade till isen under sig, antagligen för att det syntes vatten och/eller luftbubblor under isskorpan. Men den klarade hans tyngd i alla fall.

Otroligt fint väder! Krispigt då ännu på morgonen. Och ändå kändes redan hur varm solen var.

Såna dagar som det inte finns många av.
Gäller att ta vara på dem.
... och sitta framför datorn och skriva om hur vackert väder det är... :/

Ha det gott! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar