Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

lördag 28 januari 2017

Cat on hot tin roof... nej jag menar, cat in cold tree...

Det var ju det här konstiga vintervädret som tål att diskuteras varje dag.
Men vackert är det då och då. Om man tar sig tid att ta sig en titt.

Borde skaffa instagram och göra karriär där... :).
Just yoking...
Men det där att ta en bild och skriva en mening...
Jag ser så mycket överallt som skulle bli alldeles perfekt som ett instablogginlägg.
Naturen och omgivningen överlag är rätt så talande.
Både positivt och negativt.

Tankeord.
Memes... kallas det i vissa sammanhang, eller kanske det är nåt helt annat.
Jag vet inte.
Ska väl hålla mig till den teknik jag klarar av någoryft lunda och inte göra bort mig på främmande områden.
Men lite kul skulle det vara.
Vem vet när jag goes insta :).

Ta vara på de minuter som finns av dagen. Kolla in ljuset som börjar allt tidigare på morgonen och dröjer kvar allt längre på kvällen.

Gillar den där bilden jag såg på facebook... Nåt stort hände tydligen, för det stod massor med folk vid ett (konsert)staket, alla hade fram sina telefoner och filmade det som skedde, och naturligtvis glodde de i telefonerna för att filmandet skulle lyckas. Alla utom en äldre dam. Hon stod längs fram vid staketet, stödde armarna bekvämt på staketet, lutade sig lite framåt för att se bättre, och såg rakt på det som hände, hon "såg med hela sin varelse", tog in allt som skedde, hon var där och då.
Det var så typiskt nutida...

Så lyft blicken från skärmen och kolla in IRL. Bättre hårdskiva kan du inte ha än den som du har inom dig. Där finns de aktuella känslorna och tankarna som verkligheten ger upphov till.
Även om man tycker att minnet sviker allt mer. Det finns nog en hel del där i alla fall... :)!

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar