Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

måndag 28 november 2016

Det var ett loppisfynd. Delvis helt nya nystan.
Fast jag läste i tidningen häromdagen att fynd är nåt du inte har användning för till ett pris du inte kan motstå. Det var ett känt citat av någon stor författare...
Så då är det här definitivt inget fynd :) för det här är något jag absolut har användning för! Även om priset var minimalt, alltså inget att tala om, en halv kaffekopp ungefär... eller nåt sånt.

De här nystanen, två av varje färg, är alltså dels alpakkablandning, dels nåt okänt men liknande, som jag har delat i två lika stora nystan för att få två strumpor med lika mycket av var färg. Har jag tänkt.
Men eftersom nystanen är rätt små, och jag har svårt att beräkna åtgången, så börjar jag sticka från tårna, så att jag säkert får alpakka runt foten, och eventuellt nåt annat, mindre värmande runt vristerna.

Nåt ska man ju fundera på, ha att ta till handa när andan faller på, eller annars bara...

Och så måste jag ju säga att färgerna var något rätt så avgörande vid köpet. Gillar dem! Lite som den finländska vintern kanske, ibland grådaskig ibland tydligt vit och kall och med en klarblå himmel med en blek nymåne mitt på dan.... eller nåt annat poetiskt. :)

Ha en bra fortsättning på veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar