Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

tisdag 18 oktober 2016

Den här sötnosen är från en blogg som heter Hahmoset.blogspot.fi (klicka här).
Det är en tjej som jag läste om i en tidningsartikel som använder virkning, och speciellt just tillverkning av små figurer, både djur och personer, som terapi. Hon började använda virknålen när hon mådde som sämst, och nu har hon en fantastisk hobby.
Kolla in hennes lista på figurer (film, sagor, jag lockades att kolla in hennes alla figurer när jag såg hon hade gjort en Jack Sparrow också! :) ). Även om ni inte förstår finska kan ni kolla: listan finns till vänster på hennes blogg, vissa namn är säkert samma på svenska och finska, och inom parentes har hon angett hur många figurer hon gjort i just den gruppen.

Kolla hennes bilder och inspireras! Jag blev i alla fall glad :)...
Man kan följa henne på instagram också om man vill :). (Instagram @hahmoset)
 
På sin senaste uppdatering hade hon också en länk till en tecknad engelsk video (klicka här för att se videon) som handlar om depression, och det var nog så otroligt mitt i prick, bilderna och många av funderingarna... jag kände igen vissa bilder, det var ju jag, eller...!?

Och ändå inte... men det är lite som med negativa tankar som kommer och går i huvudet... de ska inte behöva ta över styrningen helt, de finns ju, men man kan se till att... ja, var det nån stor man nån gång som sa, att man kan inte hindra fåglarna från att flyga över huvudet, men man kan hindra dem från att bygga bo där...
 
Det var lite djuplodande funderingar idag, men det kan behövas... att man stannar upp, fångar tanken, kanske den behöver sättas i koppel... och så kanske man tar i en virknål med garn, eller en sticksöm, för att hinna fatt sig själv, vad var det jag tänkte för ett par timmar sen? var det en bra idé som dök upp i bilen på hemvägen? eller var det en omöjlighet? och vad var det jag kom på?
 
Det är hela tiden så mycket intryck från överallt, mycket man tror man måste minnas, många saker man tror man måste hinna med... Men vad är det för vits med att hinna med allt, om man glömmer bort vem man är, vad man tror på, vad man innerst inne vill, vad som är värt nåt...
 
Jag tror jag ska ta i sticksömmen åtminstone ett par minuter ikväll. Bara för att...
... och tänka på tjejen med alla de härliga figurerna, sända en varm tanke till henne... ett tack för inspirationen...

Kiitos inspiraatiosta, Uosu! Ja hyvää jatkoa! :)
 

1 kommentar:

  1. Tack så mycket! Det är ju intressant att läsa dina tankar, och se hur mina figurer kan inspirera. :) Kaikkea hyvää sinullekin! Laitan tästä linkin blogini Facebook-sivulle, jos sopii? :)

    SvaraRadera