Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

onsdag 21 september 2016

Cat on hot... Miele :)!
(Ursprungligen Cat on hot tin roof med Paul Newman i huvudrollen, om jag inte minns fel...)

Det var ett tag sen den här sötnosen var så liten.
Hon har dessutom flyttat till grannbyn och lever där ett snofsigt liv med möss i buskagen utanför huset och mjuka härliga soffor att krypa upp i inomhus... har jag hört... :).

Men den här bilden togs när jag försökte lära henne att acceptera dammsugaren och inte se den som ett monster.
Skämt åsido, inte avsiktlig inlärning, men eftersom det är rätt jobbigt med en katt som är hypernervös och storjamar så fort man tar fram dammsugaren så är det bättre om de får lära sig att det är helt ok, bara att sova vidare på sin stol, även om oljudet är lite obehagligt.

Numera accepterar alla våra fyra katter att jag dammsuger under deras stol. Bara jag tar det lugnt och pratar lite lugnande med dem samtidigt. Den yngsta av våra fyrfotingar viftar inte ens på örat i sömnen om han inte råkar ligga på golvet och munstycket kommer närmare än en meter ifrån :).

Vad har det här i mitthobbyrum att göra?
Tja, där ska ju städas också emellanåt. Även om hobbyrummet är obefintligt...
Och katterna bidrar onekligen till inspirationen att göra nåt...

De gör gott helt enkelt genom att vara.

Tänk så söt en dammsugare kan vara! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar