Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

tisdag 6 september 2016

Arktisk klematis...
... blommar inte nu mera, men den kan väl börja på nytt om vädret håller i sig... tror jag fotade en rätt sen höstbild ifjol med fina blommor bland höstlöven...
... har i stället fullt med fluffiga fröbollar överallt. Och eftersom största delen av klematisen är involverad i en fläderbuske bredvid (som jag nån gång här kallat bonsaiträd) så har jag inte kunnat se alla blommorna, de har varit så högt uppe, och den gråblåa färgen har försvunnit bland fläderbladens blåaktiga skuggor. Men nu, ljusa bollar över hela fläderbusken :)!

Nåja, det är onekligen höst. Senaste natt var det väldigt nära frost... säkert nog rimfrost på nåt ställe.

Trädgården får snart vila igen. Och så får man hoppas på ny kraft till våren.

Något annat nytt såg jag just i en klädkatalog som skickats ut till många hushåll.
På den tiden när jag lärde mig sy kläder, så var det nog rätt viktigt att man skulle göra så osynliga och/eller snygga sömmar som möjligt. Och dragkedjorna skulle gömmas undan bakom en tygkant som snyggt pressats över kedjan. Nu helt plötsligt var det tydligt med flit sytt dragkedjor så att de skulle synas, också i avvikande färg! Och på en jacka!
Måste nog erkänna att det kunde vara betydligt enklare att sy fast dragkedjan på det sättet, ovanpå själva tygkanten. Det var ibland rätt pilligt att smussla undan dragkedjans ändar och få det slätt och fint...

Nåja, tycker man att det är snyggt så... Och nåt ska ju kläddesignarna hitta på, de kan ju inte hela tiden ta fram retrostyle... gammal skåpmat...

Det här inlägget är ju nog helt onödigt. Men jag hade inte tid att plocka fram nåt handarbete, för då sitter jag så länge :), och nåt nyttigt orkade jag inte göra mera i kväll, så då blev det såhär.
Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar