Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

torsdag 11 augusti 2016

En porslinsknut...
... eller jag menar en knut målad på porslin...
... får illustrera mitt humör idag.
Mitthobbyrum har en telefon som blivit gammal, tydligen, orkar inte med flera påminnelser, bilder, sparade meddelanden osv... och ändå är den bara ca 4 år...
... den bara blinkade yrvaket, pipade ett par gånger, och sa tack och hej...
... och där finns som sagt meddelanden, bilder, minnen...

Dags att vända blad?
Glömma det som man ändå inte minns, lösenord och sånt man haft krypterat nerskrivna i telefonens minne...
Glömma vad man velat påminna sig själv om.
Nu är det dags att själv minnas vad man brukar glömma.
Och vad man trott att man inte skulle klara av att minnas själv, utan påminnelse.

Jag känner mig som ute på sju famnars vatten.
Och det är inte på grund av det envisa regnet.

Det blir trots allt nödvändigt att skaffa en ny telefon, eller hitta nån bättre begagnad nånstans i husets lådor.

Porslinsknuten ser rätt regelbunden, mjuk och fin ut. Inte alls sådär hårt tilldragen som knutar kan vara, som man knappt orkar försöka få upp. Återstår att se hur den reder upp sig. Nu är det sen kväll, men i morgon behöver jag få fixat en ny telefon så jag kan ha kontakt med omvärlden under veckoslutet...

Kanske det är dags att börja minnas, så man inte blir minneslös... då hjälper det inte mycket att ha en fin telefon i handen... om man inte minns hur man ska använda den...

Mitthobbyrum kanske borde söka fram en sticksöm...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar