Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

lördag 20 augusti 2016



Den här bilden har jag haft väntande i ett utkast ett helt år, faktiskt.
Nu plötsligt är den aktuell. Hur blev det höst så snabbt?

Vad jag gillar dimman!
Bara man inte behöver köra på livligt trafikerad väg, förstås.

Jag som på nåt sätt hade planerat att göra så mycket i trädgården i sommar, under de varma shortsdagarna och sena kvällarna med bara lagom mycket mygg.

Nu är det plötsligt slaskig blåbär i skogen kvar, lingonen lyser röda, svamparna sticker upp här och där och hallonen ramlar nästan av busken bara man går förbi.

Men nåt har man väl fyllt dagarna med ändå?
Jag hade inget konkret projekt i trädgården, men nåt lite ommöbleras hade jag tänkt mig.
Nåja, det hinner man med ändå tills frosten förstenar marken. Så ingen panik.

Men annat då?

Hmm, tog en liten loppisrunda igår. Garnnystan fastnade i min hand. Vad jag gillar dem.
Hittade en komplettering till min färggranna tröja, ett litet vackert nystan med ojämn struktur.
Borde få tröjan, som ju faktiskt var tänkt som en sommartröja, färdig nu innan det blir dags att sticka benvärmare och sånt :).
Hittade också två nystan alpacka i olika nyanser, och två andra nystan med liknande struktur men utan banderoll (vet alltså inte vad de är, känns lite ylleblandat). De tänkte jag dela på två, som jag brukar, och kanske fixa just nya tunna, smidiga benvärmare, alternativt strumpben, i jordnära färger...

Hösten är definitivt min årstid, även om man vid den här åldern också tänker: oj, hur ska man orka alla gråa, mörka, kalla dagar tills det börjar ljusna igen i januari!

Först väntar vi på höstfärgerna!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar