Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

tisdag 26 juli 2016

Hö eller halm?

Jag hade tänkt mig hölador förstås.
Men jag trampade i klaveret när jag målade skålen med "hölador" mitt bland "porslinskurstanterna" som alla sedan ungdomstiden varit vana med jordbruksarbete från morgon till kväll och lite på sommarnätter också och bestämt påpekade att det nog var halm det där, för hö är inte så gult... :).

Så jag fick låta dem bestämma och så var det halmlador... låter inte lika bra, men låt gå, alltid går det att ha några mariannekarameller i skålen, eller kanske de där fantastiskt goda minimarshmallowsen som man så gärna äter alltför många av... Och nej, det här inlägget är inte heller sponsrat av någon godistillverkare :)! Det går lika bra med sockerbitar till kaffet... eller nötter... Har ni blivit snål på nåt nu? Förlåt så mycket, drick ett glas juice eller nåt annat hälsosamt, eller ät en plommontomat, en annan av sommarens fröjder... inte ur egen trädgård då, men butiken har en hel del fint utbud...

Verkar mina inlägg råddiga så skulle ni bara veta hur mitt huvud ser ut :)!

Jag har inte skrivit på länge så nu är det lite rörigt i utflödet tills saker och ting hittar sin rätta fil att köra på...

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar