Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

söndag 12 juni 2016

 

Vad är det för blomma?
Den dök upp ifjol i en burk som blev kvar i trädgården över vintern, tror jag, och sen gömdes/glömdes när gräset växte bredvid mina nävor som var rätt yviga då.
Men så började den blomma och jag blev fundersam.

Den ser ut som en ringblomma, nä större, som en stor rudbeckia, men nä, den har halvt lurviga blad, inte är det ju heller lammöron...

Har nån något förslag?

Nu är den borta, det kommer inte upp nåt i den krukan mer, tror jag.
Kanske en sommarblomma.
Nån okänd sort.
Exklusiv, exotisk.
Eller bara nåt vanligt.

Den gladde mig hursomhelst ifjol.
Fick mig att fundera varje gång jag gick förbi.
Och samtidigt glömde jag mina "bekymmer" för ett par sekunder.
Tack vara en okänd skönhet.

Fåse vilka upptäckter man gör i sommar? Som får en att fundera, glömma de vanliga bekymren för ett par sekunder...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar