Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

måndag 27 juni 2016

Snöflinga och stjärnöga...
... passar väldigt bra ihop, speciellt när snöflingorna är ljusblåa och stjärnöga så här vackert olikfärgade... snöflingorna fanns också i en ljusrosa-orange färg, syns lite till höger...

Så när jag tröttnar på kokande och diskande och annat -ande, så kan jag öppna köksfönstret och snegla på de här uppifrån. De finns i en liten "balkonglåda" utanför fönstret. Är man ute och vill kolla in färgerna så lyckas det inte lika bra eftersom alla blommorna vänder sig uppåt. Så egentligen är de väl felplacerade med tanke på att de ska pryda huset utifrån...
Sak samma.

Aklejorna har nästan fått vara ifred för ohyran i år. Vissa år har de ju helt blivit uppätna och alla knoppar skrumpnat bort. Men i år blommar de rätt fint. Endast ett par special-exemplar har tagit stryk och orkar inte slå ut mera, är jag rädd. Jag trodde inte att det var nån panik så jag sprejade inte så mycket tallsåpa på dem. Borde ha gjort det i alla fall...

Det var trädgårdsrapporten för idag :).
När det nu regnar så fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar