Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

torsdag 12 maj 2016

Mingporslin :)
... eller inte...
Betalade just räkningen för porslinsmålningskursen som avslutades för ett par veckor sedan.
Det här var ett av kursresultaten.
Jag har ju en förkärlek för delftblå som färgen heter.
Och så blir det typ mingporslin när det är klart :).
Syns det månne att jag gillar att virka också... :).
Nu syns ju inte fastmaskebågarna och inte heller de tredubbla stolparna men... roligt hade jag :).
Så kanske det var värt räkningen på kursen...
Dessutom var det trevlig social samvaro, gott kaffe varje gång, och många hälsosamma skrattutbrott på grund av vitsar, dråpliga situationer och humorkryddat prat i största allmänhet.
Tant-träff i byn. :D!

2 kommentarer:

  1. Oj, den var fin!
    Och trots finheten så har den två öron som vanligt folk....? ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, man vet ju inte riktigt vad man ska använda den till, men visst går det att dricka ur den, kanske lakritsté :)...

      Radera