Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

lördag 23 april 2016

Liten bäbis... eller stor...uppochner... som han brukar ligga när han sover riktigt skönt.

Sen rycker det då och då i tassarna när han drömmer, eller när tassarna minns de våldsamma språngmarscherna senaste natt, efter möss, efter nån kattflicka, eller undan nån fiende.

Ingen stress där. I sömnen. Djupsömnen. Som vi alla behöver för att återhämta oss från dagens vedermödor.

Läste jag om på fb idag. Nån svensk forskare hade kommit fram till nåt resultat angående risk för att drabbas av utbrändhet eller inte. En halvtimme om dagen ska man... inte göra nånting alls. Inte läsa, inte surfa, inte titta på tv-serier, inget som kräver att hjärnan arbetar. Bara vara. Som Bäbis.

Men Bäbis vilar nog mer än en halvtimme. Så han är väl extremt frisk då.
Förutom att han, liksom sin mor, genomskådat knepet med att gömma maskmedel i en skvätt fil. Det knepet går tydligen inte mera. Måste väl hitta på nåt annat då, som för mor-katten.

På tal om maskmedel så har den Stora gråa nog lärt sig att medicin är bra att ta ibland, även om det är lite jobbigt. Han har haft problem med magen ett par gånger och vet när det är aktuellt med medicin. Så han verkar förstå det där med maskmedel i fil också. Han luktade, grinade lite, men sen åt han upp allting. Duktig kille! :)

Och vad har det här i Mitthobbyrum att göra?
Djur är definitivt hobby :).

Liksom kvällens absoluta höjdpunkt: For till grannens stall, kavlade upp byxbenen, stegade in i gyttjebadet i vår-hagen med en piggborste i högsta hugg. Pratade med de fyra hästarna som just avslutat sin kvällsmåltid. Och gick från häst till häst och drog bort lite vinterpäls. De hälsade lite nyfiket på mig, jag har inte träffat dem så ofta, men förstod rätt snart vad jag menade, och ställde sig så där lagom så jag fick dra några rejäla tag med borsten där det kliade som mest.
Sötnosar!

Det som också har med Mitthobbyrum att göra - träning är väl också en hobby! - när jag borstade hästarna i den våta hagen så fick jag stå och trampa i jämn takt för att inte fastna med stövlarna för djupt. När man står i samma hage som fyra hästar ska men definitivt vara beredd att flytta på sig rätt snabbt om någon av dem får för sig att börja gnabbas om ryktningen eller nåt annat. Då passar det inte att sitta fast i smeten... :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar