Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

onsdag 13 april 2016

Ett skepp kommer lastat med rosentry.
Har ingen aning om när det är den bästa tiden att kapa buskar, men jag gjorde det i alla fall.
Innan bladknopparna hinner börja slå ut. Det syntes inte mycket liv i dem än.
Lämnade kvar bara några grenar på de tre buskarna, så risken finns att de inte blommar så vackert i år. Men den smällen får man ta. Hoppas på fin blomning nästa år då!
De brukar lysa så vackert rosa och vitt i kvällssolens motljus, när man står i köksfönstret och breder kvällsmackorna :).
Det som finns i skottkärran på bilden är alltså grenarna.
De mer robusta stambitarna har jag kvar på gräsmattan.
Till katternas glädje.
Förstår inte varför katterna gillar buskarna så väldigt?
Alla byns katter tar en sväng via rosentryn om de kommer hitåt.
Våra egna katter biter och klöser i stammarna och rullar sig där.

Men, jag undrar, kan man göra nåt av rosentryträ? Torka försiktigt och göra... träbitar :) att göra nåt av?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar