Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

söndag 10 april 2016


En trädgårdsrond varje morgon ger en bra start på dagen...
Eller jag vet inte... det bara blev att jag skrev så... men...

Vad jag menar är: Nu är det den tiden på året då minst en trädgårdsrond om dagen ger lite frisk luft, lite hobbytänk, lite avkopplande "vad kunde man göra åt det här hörnet" eller "jag undrar vad jag planterade här ifjol"... och man orkar kanske lite bättre sen med allt det vardagligt gråa som måste göras inomhus.

Lite som att diska med öppet fönster så man hör fågelsången.
Nu är det ju ännu för kallt för det, åtminstone i min ålder, med de värkbenägna leder jag har, men sen...

Det är som det skulle ligga nåt i det där att morgonstund har guld i mund.
De allra första solstrålarna är det mest värdefulla.
Eller den första fågelsången, men då får man vara tidigt i farten...
Den första luften att andas när det tunna diset har försvunnit...

Oj, vad poetisk jag blev... men det är ju nåt speciellt med en morgon utomhus...

Jag tror jag ska testa idag hur en eftermiddag utomhus känns... :)... eller nåt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar