Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

söndag 27 mars 2016

Gammal telefon, nytt skal...
Fast det kallas nog inte skal när det gäller en gammal vanlig mobil som inte har touch eller annat nymodigt...
Det är bara ett litet fumlighetsskydd. När man fumlar med telefonen, den halkar ur handen, den rutschar ur fickan... så finns det läder runtom som dämpar stöten en aning i alla fall. Och lädersömmarna runtom ser till att den inte spricker när den av någon anledning faller på cementgolv eller dylikt.
 
Jag har haft ett liknande skal i otaliga år. Vartefter jag bytt telefon, till mindre modell då, så har jag "sytt in" det gamla fodralet så det ska passa.
Nu började till och med jag tycka att det var dags att byta. Dessutom var fodralet så nött på insidan, där den strävare mockasidan var, så telefonen flera gånger halkat ur skalet och i alla fall ramlat på golvet, och fodralet kvar i fickan, eller i handen...
 
Det nya fodralet har också mocka på insidan, så nu håller det. Lite krångligt bara när jag ska använda kameran, för då måste jag ta ut telefonen ur skalet... Nåja, kanske inte så ofta jag ska fota i alla fall...
 
Vet ju att telefonen är gammal, och gammalmodig. Hoppas den håller ett tag nu så jag inte måste fixa nytt fodral till ny telefon... fast om jag hamnar att skaffa touch så vet jag ju inte om jag kan fixa skalet då...


Lite hobbypyssel idag alltså, och kanske till lite nytta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar