Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

tisdag 29 mars 2016

Fick verkligen vårfeelis idag där ute.
Jag brukar aldrig hinna börja med ordentligt vår-räfsande i trädgården förrän det redan nästan är 1:a maj och lite väl torrt och dammigt.
Idag körde jag bort tre-fyra skottkärrlass med gamla löv! (=Dålig hösträfsning i höstas :) alltså)
 
Det är ju inte torrt, och inte riktigt dags än för räfsande, men eftersom det hade lämnat så väldigt mycket löv (blåst in i skrymslen) i vissa hörn av trädgården så tänkte jag njuta av vårsolen och värmen och slarvplocka upp några lass till komposten. Väldigt blött. Och tur var väl det för det blåste en hel del så annars skulle jag ha haft en hel del att plocka ur ögonen efteråt...
 
Under äppelträden hade det dessutom lämnat en del fallfrukt som jag ville ha bort innan nån halkar på dem, halare än bananskal...
 
En skön känsla, att göra nåt lite, men ändå inte på allvar.
 
Gubben på bilden är från några år tillbaka när jag var på lång vårpromenad med familjens yngsta. När vi gick till påskbrasan i lördags så gick vi faktiskt samma väg och jag kom att tänka på gräsgubben och sökte honom, men han hade nog bytt frisyr ett par gånger sen jag fotade honom så jag kände inte igen honom.
 
Nå, nu har de lovat regnigt igen, så då kan man kanske hitta på nåt litet virkprojekt inomhus i stället, kom just att tänka på att min så kallade nyckelring som jag har med mig varje dag är alldeles otroligt gammal och sjabbig, kunde gott förnyas på nåt sätt... fåse...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar