Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

måndag 23 november 2015

Julklappstips...
... eller bara ett tips på hur man förvandlar en t-shirt med målfärgsstänk på till ett helt unikt klädesplagg.

"Ärvde" en topp som i somras använts vid målarjobb med rödmyllefärg. Toppen var inte annars dålig (och en bra storlek och form för mig :)... därav ivern att spara, inte slänga) men här och där fanns röda stänk, på helt omotiverade ställen på toppen. Så jag tog en vanlig röd tuschpenna, stack in ett stadigt papper i toppen för att hindra att färgen går igenom till andra sidan, och så började jag fylla i med fler "målarstänk" i samma färg. Jag fick leka och improvisera med en hel del kringelikrokar för att få in alla äkta målarstänk i mitt mönster :).

Roligt att leka, och toppen är i full användning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar