Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

lördag 31 oktober 2015

Hur sent kan man plantera på hösten?
Har läst nånstans att det går bra så länge man får ner spaden i jorden.
Det är väl klart att det är viss skillnad på plantorna då också, vilka som klarar av en flytt.

Men jag tror starkt :). Flyttade jordgubbsplantor för två dagar sen. Från det egentliga landet till en nybyggd blomrabatt. Tog alltså stenar från en gammal rabatt som inte längre "tjänar sitt syfte". Blommorna i halva rabatten var inte så livskraftiga längre så de rötter som fanns kvar åkte ut i skogskanten (där brukar jag ibland hitta små trevliga plantor som jag sen placerar nånstans i trädgården igen :)... återbruk... ). Resten av rabatten har "satt sig" så bra så den klarar sig utan stenarnas stöd.

Den nya rabatten fick alltså reklambotten och stenväggar. Sen kippade jag resten av balkonglådsjorden dit, räckte precis till att fylla rabatten helt, det var visst fyra eller fem balkonglådor från början... Och så jordgubbsplantor.

Jordgubbslandet är väldigt gammalt, börjar växa igen på allvar nu. Så jag plockade några plantor lite härifrån och därifrån för att få med av de olika sorter som fanns där, lite tidigare sort och lite sötare sort... men jag vet inte vad de heter... Återstår att se vad rabatten blir till...

... om reklamen i bottnen börjar växa, så får jag fina tunikor från HHmarketen i stan, eller kanske lite specialprisbananer från supermarketen i lilla stan, eller varför inte lite praktiska förvaringsboxar från ett "allt och lite till"-varuhus... :)!

... eller så blir det bara brännässlor till vårens första nässelsoppa!

1 kommentar:

  1. Verkar som du har en win-win-situation, vad som än börjar växa är det bra! Och stenen är ju vacker i sig.

    SvaraRadera