Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

söndag 9 augusti 2015

 
När katten är borta dansar råttorna på bordet.

... heter det visst, men katten kan också köra sitt eget race på bordet i brist på råttor att springa efter :)!

Nåja, bilden är gammal. Sen juli i sommar. Gammal? Oj, var det inte längre sen än så? Och jag som har saknat den här vildingen så otroligt mycket och länge, känns det...

Hoppas hon har det bra i sitt nya hem.

Här har annars också varit rätt kattfritt, trots att vi har fyra stycken. De har huserat en hel del ute på åkrarna här runt om, har jag sett på avstånd. Mycket småvilt att fånga. Och den äldsta har flera gånger om dan visat upp sina förvärv vid ytterdörren, både fåglar (fy!) och råttor och möss och sorkar (bra!). Fåse om vi slipper möss i huset i höst...

Något annat som knaprar på mellantaket är antagligen de stora skalbaggarna som mitt i allt dimper ner på rygg lite här och där. Ibland hör man riktigt tydligt att de ramlar ner, men de kan vara svåra att hitta om de snabbt lyckas vända sig på rätt köl och kravlar sig iväg. Men hur mycket har vi egentligen av dem?

Mitthobbyrum gosar med katter, tittar på förvildad trädgård, njuter av alla färger i de olika överväxta rabatterna, och undrar hur månne hösten blir... Lyckas jag få igång nåt projekt i höst? Allt hänger på humöret. Hur mycket hästkontakt man har som ger lugn och terapi. Hur mycket man lyckas räkna till tio när man blir rosenrasande och i stället konstatera, äsch det var väl inget att bry sig i, jag gör nåt annat...

Hösten innehåller lite rabattrens, lite omplanering av jordgubbsland, lite förtydligande i nåt hörn av trädgården, och så mycket häst i olika form... Om jag får välja. Får jag inte välja så får man göra så gott man kan av det man får!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar