Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

onsdag 12 augusti 2015

 

 
Hösthimmel... vackra klara färger...
... såg en vacker bild som en bloggare lagt ut med vackra krasseblommor mot en vedstapel och i en klarblå kruka.

Och när jag vänder mig om (jag tyckte det prasslade som om ytterligare en svart skalbagge höll på att krypa på golvet) så ser jag denna vackra syn. Det syns ju inte hur vackert det egentligen var, men ni kan ju använda er fantasi :). Jag bara lyfte upp min lilla minlaptop och klickade på skärmen :). Klockan halv 10 på kvällen alltså...

Det finns mycket vackert på hösten. Lite dramatiskt mitt i allt. Regn mitt i solskenet och så de åskmörka molnen i kvällssolen... Hmm, hur blir månne vintern då...

Jag var ute i trädgården för en stund sen, gav mat åt kaninen, bar opp lite av hans torra nya hö upp på höskullen så det skulle få ligga luftigt, plockade bort lite torra blomstänglar här och där, såg en massa jobb, gladde mig åt alla färger, jag lyckades faktiskt ignorera ogräset för allt det vackra runtom :).

Jovisst, jag är en höstmänniska. Även om åldern gör att jag mer och mer övergår till att, som de äldre ofta gör, oroa mig för hur man ska orka den långa kalla vintern, med mera värk och allt möjligt extra strul med kalla bilar, mycket snö, mörker osv osv...

Hur avslutar jag den här texten positivt då? Jo, det brukar ju alltid bli ljusare om dagarna redan i januari :)! Våren är på kommande, hörni!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar