Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

söndag 23 augusti 2015

Blågult egentligen, utan att flagga extra för Sverige för det :), men det blåvita är verkligen intressant, och då menar jag molnen... :)!
Inte så ofta man ger sig tid att kolla in de olika molnformationer som finns, och hur de rör sig. Det kan vara rätt så fascinerande. Och ger perspektiv när man försöker tänka sig hur högt de befinner sig... eller hur lågt... beroende på vilka slags moln det är...

Vackert väder är det i alla fall.
Bilden är nog någon vecka gammal redan... Många blommor har gjort sitt för i år och gör sig redo för vintern...

Snart dags att städa trädgården för hösten-vintern också. Där har jag en heeel del att göra, eftersom jag inte just gjort nåt på hela sommaren...

Minns ni den blåvita skönhet inomhus som jag brukade berätta om? Saintpaulian som varje vinter är halv- eller heldöd, men som jag inte kan slänga riktigt än och som då svarar med åter en blomning mitt i allt... I våras var hon nog så nervissnad som en paulia kan vara, och jag tänkte okej, jag får ge mig, men eftersom hon står bredvid orkidéer som ska ha nån vattenslurk då och då, så fick hon också nån droppe. Alla blad, de nyaste i mitten också, var helt mjuka och halvgula... Men se mitt i allt hade en förändring skett och nu är hon åter vacker bredvid sin spetskappa (gardin). Jag blir så glad :)!
Bilden är gammal, jag vet, men hon har precis lika många blommor nu!

Mitthobbyrum gläder sig åt de små saker som man kan glädjas åt.
Som också det att snart är disken diskad, om jag bara lyckas stänga av den här apparaten och stiga upp från stolen :)! Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar