Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

onsdag 8 juli 2015

Nävor igen... uttalas: never again :)...

Blodnävan är ju alldeles underbar när den får fritt utrymme. Som i mitt favorithörn som jag inte alls hunnit varken rensa eller klippa gräs i eller nåt alls. Jag gillar den här torvan :).

Rundeln ser ut som mossflox, men är dryga 60 cm i diameter och blommorna större än mossfloxens.

En bit därifrån kommer en annan mycket robustare näva som jag ännu inte sett blomma, den köpte jag ifjol och var tveksam till om den klarar sig i mitt oansade hörn, men den är kraftigare till både växtsätt och bladform, bladen är mörkgröna och skarpa...

Bild kommer kanske på den robustare när knopparna slår ut.

Mina bilder är endast torftiga bilder, inte foton egentligen, min mobil är gammal men fungerar bra som mobil :) inte som kamera ...

Jag börjar förstå att det finns trädgårdsmänniskor som samlar på nävor... :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar