Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

lördag 4 juli 2015

Lilltass och stortass var ibland sååå goda vänner! :).

Däremellan blev nog lekarna rätt vilda, men på nåt sätt visste "storebror" att "lillasyster" inte var någon fara för reviret, så han behövde inte hävda sin plats.

Nu har lilltassen fått ett nytt hem, hoppeligen fullt av eget bus, fri tillgång till alltmöjligt intressant inomhus och småningom nya uthus att utforska och hitta trevliga krypin i...

Stortassen gör som han brukar den här tiden...
Då det är som varmast ute. och som viktigast att få i sig vätska, så tar han några dagar för sig själv nånstans, syns inte, hörs inte... Man börjar bli rädd att nåt har hänt. Och så kommer han hem sen, som om inget har hänt, men en aning uttorkad, hoppeligen inte som ifjol, så jag fick ringa veterinären och ha henne att skriva ut lite krismedicin åt honom...

Av de andra tre katterna har mommon varit borta ett par dagar nu också, troligen bor hon nånstans i skogsbrynet, där tillgång till småvilt är lagom stort, hon är en fenomenal jägare, lite för bra ibland.

Den yngre damen har smugit sig in nästan varje dag för lite vätska, helst fil vill hon ha :).

Ungfrassen har varit trognast, han som man kunde tänka sig skulle söka sig ut på långfärd. Hoppas han håller sig hemmavid i alla fall till hösten, hade tänkt göra ett veterinärbesök med honom i våras innan värmen slog till, men det fanns aldrig nån lämplig tidpunkt...

Ja, så där om våra katter... ifall nu någon råkar vara intresserad :D!
Jag fick åtminstone skriva av mig :).
Vad tycker ni jag ska skriva om nästa gång? Förslag mottages, men jag garanterar inte att de följs :)!
Ha en skön sommardag/helg om det är möjligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar