Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

torsdag 23 juli 2015

Kråkbär smakade inte heller så illa på morgongröten :).

Kanske till och med bättre än jordgubbar...

Men en sak som familjens yngsta slängde fram häromdan var en tanke att ha jordgubbsplantor i blomkrukor i stället för i ett stort land.
Första året går det säkert hur bra som helst, men hur blir det med övervintringen i krukor? Jag har ju åtminstone tidigare hört att krukorna fryser (inklusive innehållet) om de inte grävs ner till vintern. Så då skulle det alltså inte gå att ha dem ovan jord, eller vad tror ni?

Man skulle ju slippa en hel del rensande och sånt.
Och eftersom vårt gamla gamla jordgubbsland håller på att invaderas av ett körsbärsträd som "ynglar" av sig något alldeles kolossalt...

2 kommentarer:

  1. Det kunde ju gå att försöka! Om man gräver ner krukorna i lövhögen till vintern...
    Körsbär ynglar av sig, kanske det är körsbärsträd som växer i gräsmattan då? hmmm - den som lever får se...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag läste på nätet att det nog borde gå bara man täcker över dem lite extra... Fåse om jag testar. Lövhög vill jag kanske inte ha så nära gården, de drar väl sorkar och sånt eller?... eller så inte... :)

      Radera