Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

torsdag 16 juli 2015

Höstörar kan paintas så höet ser vått ut, färdigt ut, nystörat ut, skämt ut och torrt och perfekt knastrigt och hälsosamt ut.
Fråga inte mig om paint-bildens hö är det ena eller andra :).

Men höräfsan ska vara röd så man ser den lätt på åkern :) så den inte blir överkörd av traktorn. Man ska ta vara på viktiga redskap. De växer inte på träd...

Jag har inte störat idag. Men jag har räfsat (med lövräfsa - så fel så fel...) lite hö från åkern. Men man borde få upp höet på nån förvaringsplats där det kan vila luftigt och torka resten... inte mögla...

Hmm. Nåja, barndomstidens gammaldags höbärgningsfeeling inklusive mygg, bromsar och högsommarhetta. Så blev det i alla fall. Hur det lyckas med höet är en annan sak...

Det är alltså bara kaninhö som det är fråga om. Reserv.

1 kommentar:

  1. Vilken tur - eller kanske det var skicklighet - att du inte hade satt räfsan fel väg, då skulle det ju ha blivit regn!

    SvaraRadera