Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

lördag 4 juli 2015

Höbärgningsdags.
 
(... och jag använder gammal bild) 

Överallt längs vägarna ser man strängar av slaget gräs / halvtorrt hö. Folk tror det ska hållas vackert väder nu lite framöver. Men jag var själv och handrev lite gräs bakom uthuset och det kom lite droppar ur de hotande molnen ovanför. Vartefter jag flyttade mig mellan olika ställen på gården försökte jag avgöra om det prasslade mer eller mindre av vattendropparna runtom mig, men jag kom fram till att "droppmängden" var ungefär densamma, det var bara underlaget som varierade och gav olika starkt regnljud, dels från vanligt gräs, dels från en asp med skarpa löv, dels från ett plåttak, vilket gjorde att man trodde att regnet tilltog...

Ungefär som när man sitter i manegen och ser på en ridlektion, eller är i stallet och pysslar med hästarna. Det kan låta som om det spiller ner utanför, men så blir man så förvånad när man kommer utanför dörren och märker att det inte just alls regnar! Det var bara ljudet på taket! :)

Men som sagt, höbärgningsdags. Som varje år...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar