Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

tisdag 5 maj 2015

 
Trädgård eller stall...
 
Borde faktiskt vattna det som kommer upp i vissa torrare blombänkar som den på bilden. Där blommar narcisser (okej, blommar och blommar, det syns lite gult och grönt :)!...) och bellis som jag hade sått i krukor ifjol och sen planterade i en ny blombänk som "bara blev till" eftersom jag placerade en del stenar från åkern i närheten i en ring och fyllde på med restjord från trädgården och dels från komposten. Alltså en spontan rabatt.
 
Men det blir mer vattnande i stall än i trädgård.
Och mera skitmockande.
För hästarna är det svårt att hålla sig borta från, och där det finns hästar finns det ... skit :).
 
Idag har jag rätt slaka armar eftersom jag försökt reda ut en man och bland annat ta bort kåda från manen och hästen ifråga inte gärna sänkte huvudet utan tvärtom, reste på huvud och nacke så jag skulle märka hur stor och fin han var... Och jag fick mjölksyra i armarna...
 
Men njöt. Trots en humla som letat sig in i stallet. Tack och lov brydde sig inte hästen alls... Jag stod väl nog närmare en timme och myste (ryktade, putsade manen...) i boxen med hästen, medan "stallskompisen" gjorde dito i boxen bredvid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar