Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

lördag 2 maj 2015

 
När ska små kattungar börja äta riktig mat? Nu måste jag nog ta till google för att få reda på det.

Den lilla nykomlingen från i påskas börjar "tålla i fötterna" nu när man går i köket och donar. Häromdan stod jag vid spisen och rörde om i kastrullen och kom plötsligt på att jag borde hämta nåt från kylskåpet. Jag svängde på klacken, eller på tossan, och i samma ögonblick var det ett litet grått nystan som fick sig en rejäl skjuts, rullade runt några varv innan den stod ynklig och pipande och undrade vad som hände. Jag blev ju så ledsen förstås, måste trösta.

Den lilla luringen hade stått på min ena tossa, men hon är ju så lätt så jag hade inte märkt det, och när jag tog ett steg mot kylen så åkte mer än tossan med... Det lär ska bli mer sånt innan den lilla lärt sig att ta sig i akt.

Vadå tossa? Jo, jag brukar ha tofflor med riktiga sulor, men jag har övergått till ett par virkade tossor som jag fått av nån gammal tant nån gång. Bättre att det bara är min fot som trampar om det ska trampas på kattungar... och så har jag större chans att känna av vad som händer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar