Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

onsdag 6 maj 2015

Jag behöver inte vattna. Det sköter någon annan om. Det blev grått och vått. Från att ha varit nästan åskvädersfiilis ute.

Så då är det åter dags för den traditionella chockgrönskan. Jag har inte räfsat klart på alla ställen, en del skräphopar finns här och där med ris, kvistar och löv. Men de växer ju fast de nu.

En sak jag borde göra: I höstas/på senhösten gick jag ju plötsligt på kryckor en månad och då lämnade en del plantor från "balkonglådorna" kvar i burkar i ett hörn av trädgården. Där har de varit övertäckta av snö hela vintern. Nu märker jag att en del av dem, som jag också faktiskt tänkt plantera ut i stället för att slänga, har börjat grönska! Så jag ska nog plantera dem antingen i stora krukor så jag får placera ut dem sen på nån tom fläck, eller så hittar jag nån trevlig rabatt som behöver tillökning. Om jag inte minns fel så var det nejlikplantor som jag ju nog vet från tidigare att kan övervintra och ge en vacker sommarblomning också andra året.

Roligt med sånt som kommer gratis! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar