Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

måndag 9 mars 2015

 
Vårfiilis?
Dags att väcka upp trädgårdshandskarna ur vinterdvalan. Eller nåt i den stilen.
Och jo, bilden är inte från i år, även om det nog finns tydliga början på scillor i deras varma blombänk. Knopparna har de ännu inte skuffat upp, om de inte gjorde det idag när det plötsligt var varmare än hittills i år.
 
Nä, kanske inte riktigt vårfiilis än. Men jag sökte efter den enda hela lövkrattan vi har, den har nog försvunnit nånstans. Kvar finns två med söndriga tinnar, men det går nog att dra ihop lite skräp med dem, och mer än så behöver man nog inte räfsa mellan snödrivorna än. :)
 
Den sena hösten gjorde ju att en hel del städarbete blev ogjort för mig, eftersom jag plötsligt fick en månads sjukledigt med krycksällskap. Och en av de första sjukdagarna kom första snön, så nu märks det en hel del konstiga saker i olika hörn. Krukor med icke-utplanterade blomplantor osv. Ska bli lite intressant att se vad som övervintrat och vad man absolut inte ens kan ana vad det är. :)
 
Låter kanske som om jag inte har så stora planer för trädgården. Jo, men de kommer senare, närmare hösten :). Lite som med porslinskursen, när vi har två kurstillfällen kvar får man världens bästa idéer om vad man ska måla, men hinner förstås inte...

Coffee or not coffee ska jag måla på kaffekoppar med fot, tänkte jag häromdan. Fåse om jag hinner... Först hade jag tänkte måla fem olika landskap på ett stort vitt ovalt fat som jag hittade på ett loppis. Vi har visst fyra kurstillfällen kvar... :)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar