Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

tisdag 24 februari 2015

 
Hästar och ridning har det varit rätt lite om här i mitt hobbyrum den senaste tiden. Jag har ju inte ännu kommit igång med ridningen efter att jag smakade på manegegolvet. Men jag har nog varit i stallet när familjens yngre hästfantast har varit på ridlektion och då har jag ju tagit tillfället att massera hästarna så smått, försöka skapa lugn stressfri kontakt, vilket det ju inte existerar så mycket av i en ridskola, tyvärr. 
 
Men idag efter jobbet blev det en sportlovsverksamhet som lite tangerar ämnet:
Vi företog en spontan åktur till närmaste Hööks-butik :). Det tar en och en halv timme att åka dit, men har man humör så går det. Och vi gjorde faktiskt fynd den här gången (också)! De har ju ett bonuskortsystem som jag nästan hade glömt, men som tur är hade jag kortet i plånboken. Det visade sig att vi förutom de förmånlig priserna på rean dessutom fick bonusen till godo, femton euro, redan vid det här köpet, så då kunde man nästan tycka det var värt resan, med alla 50% och dylika rabatter.
 
Dessutom är det ju så roligt att gå omkring i en riktig ridsportbutik :) ögongodis, eller vad man ska säga... Sånt tar man sig inte tid att göra en vanlig vardag annars, är det sportlov så är det :)!
 
(Angående bilden: Favorit i repris. Hästmassage är bra kontakt med hästen, kattmassage är också toppen :D!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar