Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

måndag 23 februari 2015


Googlade på porslinskoppar och hittade dehär med bladmönster. Inte för att det var såna jag hittade på loppis ida, det var bara vanliga helvita släta kanske tänkt som sockerskålar, men av Bavaria-porslin, för 1 euro.
Men det här mönstret påminde mig plötsligt om ett fat med bladmönster... eller var det påfågelsmönster eller vad... Nu måste jag nog söka fram det fatet och visa det här.


Och när jag nu råkade hitta den så snabbt och fick in en bild på den får jag ju konstatera att det ju inte var så stor likhet med den bild jag hittade på google högst upp i inlägget... Men något i bladväg i alla fall :). Och en massa egen fantasi, måla vartefter, hitta på medan penseln har färg... så blir det så här :). Men till min fasa stod det 2010 på fatet... Kan inte tro att det är så länge sen jag målade det!?

Nåja, min loppisrunda idag, länge sen senast, gav en hel del inspiration till porslinsmålning, det finns ju så mycket porslin på hyllorna, både kvalitet och fantasifulla exotiska mönster...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar