Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

torsdag 19 februari 2015

Den här som jag stickade av ett par reanystan för nåt år sen har varit med om en del förändringar...
Har använts då och då i det här formatet, men jag var inte riktigt nöjd och eftersom det är egen produktion och design så är det lätt att designa om den.
 
Fyndade nya garnnystan på ett loppis i en något avvikande färgnyans och av annan garnsort, och tyckte att den här "magvästen" skulle få kortärm. Så jag delade loppisgarnet i två lika stora nystan för att få lika långa ärmar och stickade dit ett par ärmar.
 
Jo, visst var jag rätt nöjd med det. Men sen ville jag ha smala kanter av samma avvikande färg också runt halsöppningen, så jag stickade dit en kant. Då helt plötsligt kom jag på att det inte alls passar med kortärm i stickat för mig... och med en så kort tröja... så jag ångrade ärmarna och rev upp dem.
 
Inte roligt att riva upp angoragarn, men man lär sig knepen...
 
Och sen stickade jag en smal kant nertill på västen i den avvikande färgen. Och också smala kanter kring ärmhålen. Så nu torde den vara klar. Igen :).
 
Och rest: två nystan härligt mjukt angoragarn som passar som kontrastfärg till den hellånga tröja med pingvin(??)ärmar som jag redan länge plockat ihop olika loppisnystan till och som jag håller på att forma i mitt huvud... Fåse hur många gånger den ska rivas upp.
 
Fast det kunde vara klokt att satsa på nåt vettigt mönster den här gången. Jag vill nog inte riva upp mer angoragarn... Tror jag.  Hobbyrummet fortsätter fantisera... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar