Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

lördag 3 januari 2015

Varför saknas hästprat och ridskriverier här på bloggen?
 

Ifall någon undrar det så här mitt i allt, så kan jag berätta på nytt: det beror på att jag ännu inte börjat rida efter att jag flög av hästryggen den sista oktober 2014.

Jag har abstinens så in i vassen, eller in i manegen eller hur man ska säga, men har inte ännu riktigt vågat ta steget, har väl inte riktigt kraften tillbaka i benen heller. En lugn tur skulle jag säkert klara av, men med levande djur vet man ju aldrig riktigt säkert... Och tanken på att rida kort trav är inte helt problemlös heller. Och om jag skulle rida så skulle jag definitivt vilja kunna sitta ner i traven emellanåt för att få igenom vissa små övningar just som jag ville... Så jag väntar än...

Men har nog varit till stallet som assistent några gånger denna vecka redan, så hästkontakt har det nog blivit. Annars skulle jag väl inte överleva :).

Har tränat idag, och igår, med att mocka snö :). Alltid något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar